
ထမင္းစားရသည္မွာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကိုၿမိန္လွသည္။ ရွိတာေလးႏွင့္ ေကာင္းေအာင္ ခ်က္တတ္ၾကသည္ဟု ဆိုရမည္။ စိတ္မေကာင္းသည္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေရာက္ခ်ိန္မွာ ဝက္ဘယ္ႏွေကာင္ ေပၚျဖစ္သြားသည္လဲ မသိျခင္းျဖစ္သည္။ ဝက္သားက ထမင္းစားတိုင္း ပါေန၍ ျဖစ္သည္။ အိမ္ေတြမွာအလည္ေခၚရင္ ေတာ္ေတာ္ေလးေမာရသည္။ အလည္ေခၚသည့္အိမ္က ေတာင္ေျခမွာဆိုလွ်င္ ၿပီးၿပီပဲ။ အဆင္းတြင္ ကိစၥမရွိေသာ္လည္း ျပန္အတက္တြင္ ေတာ္ေတာ္ေလး ဟိုက္ရသည့္အျဖစ္ ႀကံဳရသည္။
ေရာက္ေရာက္ခ်င္းေန႔က ေတာ္ေတာ္ေလး အံ့ၾသစရာေကာင္းရသည့္အျဖစ္ ႀကံဳရသည္။ အဲသည္ကိစၥကေတာ့ တစ္ရြာလံုး ခ်ဲထိုးၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ခ်ဲဖြင့္သည့္မနက္ျဖစ္သည့္အတြက္လည္းျဖစ္သည္။ အိပ္မက္စာအုပ္ေတြဘာေတြႏွင့္ အတိတ္ေကာက္ကာထုိးၾက ျခင္းျဖစ္သည္။ ခ်ဲထိုးသည္မွာ ေတာေတာင္ထဲအထိေရာက္ေနသည္က အံ့ၾသစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္အျပစ္လြတ္ေနၾကသည္မွာ ဝမ္းနည္းဖို႔ေကာင္းလွသည္။
ဆရာေဒါက္တာသာဉာဏ္သည္ ရြာမ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကို ေတာ္ေတာ္ေလး အေလးေပးေဆာင္ရြက္ေပးေနျခင္း ျဖစ္သည္ကို လည္းေတြ႕ရသည္။ ေက်းရြာမူလတန္းေက်ာင္း အတြက္ ေန႔ကေလးထိန္းေက်ာင္းလည္း ေဆာက္ေပးေနၿပီ ျဖစ္သည္။ စာၾကည့္တိုက္မွာလည္း ဖြင့္ေနေပးခဲ့သည္။ ထိုေနရာတစ္ဝိုက္တြင္ စာၾကည့္တုိက္မ်ား ဖြင့္ေပးေနျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။
ပိႏၷဲပင္ေက်းရြာစာၾကည့္တိုက္သည္ ဆိုလာျပားႏွင့္လွ်ပ္စစ္ရေနသည္။ စာၾကည့္တုိက္အတြက္ စာအုပ္စာေစာင္မ်ား ကြၽန္ေတာ့္ကို အလွဴခံေနေသးသည္။ စာၾကည့္တုိက္မွာ စာအုပ္ေတြ ေတာ္ေတာ္ေလး ျဖည့္ေပးရဦးမည္လည္း ျဖစ္သည္။ ပိႏၷဲပင္ရြာအျပင္ ေတာင္နီရြာကိုလည္း သြားေရာက္ကာ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ ေပးခဲ့သည္။ ေတာင္နီရြာက ေအာင္ပန္းဘက္ႏွင့္ နီးၿပီး ပိႏၷဲပင္ရြာက ကေလာဘက္ႏွင့္ နီးသည္။ ပိႏၷဲပင္ရြာတြင္ ဝိပႆနာ တရားစခန္း တစ္ခုလည္း ဖြင့္ထားႏိုင္သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ၄င္းဝိပႆနာ စခန္းသည္ တကယ့္ကို ေတာင္တန္းသာသနာျပဳဟု ေခၚရမည္ျဖစ္သည္။ တကယ္ေတာင္ေပၚတြင္ တရားစခန္း ဖြင့္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ ေနရာမွာ ေအးစိမ့္စိမ့္ႏွင့္ ေနလို႔ထိုင္လို႔ ေကာင္းသည္။ တည္းခိုေဆာင္မ်ား ေတာ္ေတာ္ေလး မ်ားေနၿပီလည္း ျဖစ္သည္ကိုေတြ႕ရသည္။ ဆုေတာင္းျပည့္ ေအာင္ေစတီလည္း တည္ထားသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။
ပိႏၷဲပင္ႏွင့္ေတာင္နီသည္ မူလက တစ္ရြာတည္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ေတာင္ယာလုပ္ဖို႔ ေနရာခြဲရင္း ႏွစ္ရြာ ကြဲသြားျခင္း ျဖစ္သည္ဟုလည္း သိရသည္။ ေတာင္နီရြာက အေမႀကီးတစ္ေယာက္က ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကို လက္ဖက္ေျခာက္မ်ား လက္ေဆာင္ လာေပးသည္။ အမ်ားႀကီးေပးခ်င္ေပမယ့္ ဘုရားဖူးထြက္ဖို႔ ပိုက္ဆံ စုေနသည့္ အတြက္ အခုလို နည္းနည္းေလးပဲ ေပးျဖစ္တာကို စိတ္မေကာင္းဘူးလို႔ ေျပာလာတဲ့အခါမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ လက္ထဲက (၅"+၉") အိတ္ကေလးႏွင့္ လက္ဖက္ေျခာက္ထုတ္ ကေလးမ်ားကို ခ်က္ခ်င္းျပန္ေပးရမွာလားလို႔ ေမးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး ဆိုတာေၾကာင့္ ရယ္ခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္ကေလး ႀကံဳခဲ့ရပါ တယ္။ အဲဒီရြာေလးေတြမွာ ေက်ာင္းဆရာမ လုပ္ေနၾကတဲ့ ဆရာမေလးေတြဟာ ေျမျပန္႔က ဆရာမေလးေတြကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႕ရပါတယ္။ ဆရာမေလးေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕တပည့္ေလးေတြ သံေယာဇဥ္ျဖစ္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ မျပန္ျဖစ္ၾကဘူး လုိ႔လည္း သိရပါတယ္။ ဆရာမေလးေတြဟာ တကယ့္ကို ပီတိစားေနၾကသည့္ ဆရာမေလးေတြ ျဖစ္ေနမည္ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။
ေတာင္နီရြာတြင္ေဆးကုေပးၾကၿပီး ေန႔လယ္ပိုင္းတြင္ေအာင္ပန္းေစ်းေန႔ျဖစ္တာေၾကာင့္ ေအာင္ပန္းကို လူစုၿပီးသြားျဖစ္ၾကသည္။ ေအာင္ပန္းေစ်းတြင္လုပ္စရာရွိတာလုပ္ၾကတယ္။ ေအာင္ပန္းေစ်းေန႔သည္လည္း ေတာ္ေတာ္ေလးစည္သည္ကိုေတြ႕ရသည္။ ေစ်းတြင္းမွာ ပေလာင္၊ ပအို႕၊ရွမ္း၊တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားဝတ္စံုႏွင့္ လူေတာ္ေတာ္ မ်ား မ်ားကုိေတြ႕ရသည္။ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕က ျမန္မာအမ်ားစု ေနထိုင္ၾကသည္ကိုလည္းေတြ႕ရသည္။ ကေလာအလြန္ တစ္ဘူတာဆုိသည္က ေအာင္ပန္းဘူတာကုိေျပာခ်င္သည္လား၊ ကေလာ မေရာက္ခင္ တစ္ဘူ တာကိုေျပာခ်င္သည္လားဆုိသည္ကုိေတြးၾကည့္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေအာင္ပန္းကေန ပိႏၷဲပင္ရြာကိုျပန္ၿပီးအထုပ္အပိုး ေတြသိမ္းၿပီး ကေလာ ၿမိဳ႕ကိုျပန္ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ကေလာၿမိဳ႕တြင္ ညအိပ္ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ကေလာၿမိဳ႕က ဆရာမႀကီးေဒၚႏွင္းႏွင္းခုိင္တို႔ေနသည့္ အိမ္သည္ ဆရာေဒါက္တာသာဉာဏ္၏အိမ္ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ ¤င္းအိမ္ကို ပေလာင္လူမ်ိဳးမ်ား၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ထားေပးထားျခင္းျဖစ္သည္ဟုလည္း သိရသည္။ ယခုႏွစ္တြင္ ပေလာင္ကေလး(၄)ဦးကို ရန္ကုန္ YMCA မွာေနေစၿပီး တကၠသိုလ္ထားေပးထားသည္ဟုလည္းသိရသည္။ပေလာင္လူမ်ိဳးထဲမွာထူးခြၽန္သည့္ကေလးမ်ားကို အထူးေစာင့္ေရွာက္ေပး သည့္အျပင္ ခ်ိဳင္းေထာက္ႏွင့္ ပေလာင္ကေလးငယ္တစ္ဦးကိုလည္း ေက်ာင္းထားေပးထားသည္ဟု သိရသည္။ ကေလာၿမိဳ႕က အိမ္တြင္ ဆရာေဒါက္တာသာဉာဏ္က သူ၏ငယ္ဘဝအေၾကာင္းမ်ား ကြၽန္ေတာ့္ကို ေျပာျပသည္မွာ ရွမ္းျပည္နယ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဗဟုသုတရစရာမ်ား အမ်ားႀကီးရခဲ့ရသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ အင္းေလးကန္သုိ႔ ဘုရားဖူးပို႔ေပးသည့္အတြက္ ဝမ္းသာခဲ့ရသည္။ အင္းေလးတြင္ ပိုးထည္မ်ား ခ်ည္ထည္မ်ား ေရာင္းခ်ေနသည္မွာ ပါးစပ္ထဲျဖစ္သည့္ ေစ်းႏွင့္တခ်ိဳ႕ဆုိင္မ်ားတြင္ ေရာင္းေနၾကသည္မွာ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ပ်က္စရာေကာင္း လွသည္။ ႏိုင္ငံျခားသားကို ေစ်းတစ္မ်ိဳး၊ ေဒသခံကို ေစ်းတစ္မ်ိဳး၊ ေဒသခံမဟုတ္သူကို ေစ်းတစ္မ်ိဳးနဲ႔ ေရာင္းေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေစ်းမွန္ႏွင့္ ေရာင္းလွ်င္ စီးပြားပ်က္သြားၾကမည္လား မေျပာတတ္။ ေညာင္ေရႊေဟာ္ကုိ သြားၾကည့္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးအံ့ၾသရသည္။ သမၼတႀကီးစပ္ေရႊသိုက္ ေနခဲ့ဖူးသည္ဟုလည္း သိရသည္။ အင္းေလးကန္သည္ ေရေကာခ်င္ခ်င္ ျဖစ္ေနသည္မွာ ဝမ္းနည္းဖြယ္ရာပင္ ျဖစ္သည္။ အင္းေလ ေရမေကာေစေရး ဆည္ေျမာင္းက အလုပ္လုပ္ေနသည္ ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ အင္းေလးကန္အတြင္းတြင္ ေၾကာင္ခုန္ေက်ာင္း၊ အလိုေပါက္ေစတီ၊ ေဖာင္ေတာ္ဦး ဘုရားျပႆဒ္ကိုလည္း ျပဳျပင္လို႔ေနသည္။ အင္းေလးကန္ပတ္လည္တြင္ ဟိုတယ္မ်ား ေတာ္ေတာ္ေလး တိုးပြားလို႔ လာေနၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႔ခဲ့ရေပသည္။ အင္းေလးကန္တစ္ဖက္က ေခါင္တိုင္ေရပူစမ္းတြင္ ေရပူစမ္း စိမ္ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ေခါင္တိုင္ေရပူစမ္းကအျပန္ ဘဝသံသရာတံတားကို ေနာက္ခံထား၍ အမွတ္တရ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ကေလာတြင္ ညျပန္အိပ္ၿပီးေနာက္ေန႔မနက္မွာ ကေလာေစ်းထဲ ေစ်းဝယ္ထြက္ၾကၿပီး ရန္ကုန္ကိုျပန္ခဲ့ၾကေတာ့သည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေရာက္ခဲ့သည့္ ပေလာင္ ေတာင္သည္ ဘယ္ေတာ့ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးလို တိုးတက္လာေလမည္လဲဆိုျခင္းကို စဥ္းစားရင္း ျပန္လာျဖစ္ခဲ့သည္။
ေဇယ်ာျမတ္ခိုင္
(မတ္ႏွင့္ဧၿပီကာလမ်ားတြင္ ေတာင္ေပၚေရမရ၍ သႀကၤန္မက်ျဖစ္သည္မွာ ႏွစ္ေတာ္ေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီဆိုတာေၾကာင့္ ေဒါက္တာ သာဉာဏ္က ေတာင္ေအာက္တစ္မိုင္ခြဲခန္႔က ေရထြက္တစ္ခုမွေရကိုအျမင့္ဆံုးေတာင္ေနရာမွာ ေရကန္ေဆာက္ၿပီး ေရတင္ေပးသည္ ေၾကာင့္ ဒီႏွစ္ကစၿပီးေတာ့ သႀကၤန္ေရကစားရေတာ့မည္ဟုလည္း သိရသည္။)
0 comments:
Post a Comment