(၁)
ပေလာင္လူမ်ဳိးမ်ားရဲ့ အဓိကပင္မအသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမွာ လက္ဖက္ျဖစ္ပါတယ္။ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီး မာလာယုကြၽန္းသို႔ ေရာက္ေတာ္မူစဥ္အခါက အဂၤတိေဒဝ၊ ေဇယ်၊ သၾသဳ၊ ဗါႏုဒိဗၺ အမည္ရွိေသာ နတ္ဘီလူးညီေနာင္ ေလးေယာက္တို႔က ဟသၤသာဇလုပ္အတြင္းမွရွိတဲ့ “နိလဗီဇ” ေခၚ “ရသာဝသီ” နတ္သစ္ေစ့ကို ဆက္သလိုက္ရာ ထိုနတ္သစ္ေစ့ကို ပေလာင္လူမ်ဳိးမ်ား စိုက္ပ်ဳိးစားေသာက္ၾကရန္ ေပးသနားေတာ္မူေလတယ္။
ပေလာင္တို႔ကို မင္းႀကီးတြင္ပါလာေသာ “နိလဗီဇ” သစ္ေစ့ကို စိုက္ပ်ဳိးစားေသာက္ရန္ ေပးသနားေတာ္မူ၍ ပေလာင္လူမ်ဳိးတို႔က စိုက္ပ်ဳိးၿပီးေနာက္ အပင္အရြက္ျဖစ္သည့္အခါ ခူးဆြတ္၍ မင္းႀကီးထံဆက္သၾသေသာ္ မင္းႀကီးသည္ ထိုသစ္ရြက္တို႔ကို စားေတာ္ေခၚေလတယ္။ မင္းႀကီးမွာ လက္ဖက္ကို စက္ေတာ္မေခၚႏိုင္ဘဲ လက္ဖက္ကိုပိုက္ၿပီး ေနရေသာေၾကာင့္ ထိုသစ္ရြက္ကို လက္ပိုက္ဖက္ရြက္ေခၚရာမွ ကာလၾကာ၍ “လက္ဖက္ရြက္ကို ” ၄င္းမွာ “လက္ဖက္” ေခၚသည္ဟုဆိုေလတယ္။
မင္းႀကီးေပးသနားေတာ္မူေသာ နိလဗီဇ၊ ရသဝသီ နတ္သစ္ေစ့ကို ပေလာင္အမတ္ အမ်ဳိးသားတဦးထံ (တာေမာင္ငြဳိင္း) ေပးကမ္းတဲ့အခါမွာ လက္တဖက္ႏွင့္ ခံယူတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လက္တဖက္ပင္လို႔ စတင္ေခၚ ေဝၚခဲ့ၾကတယ္။ ကာလၾကာၿပီး “လက္တဖက္”ပင္မွ “လက္ဖက္ပင္” ၄င္းမွ လဘက္ပင္ ဘကုန္းေပၚလဆင့္၍ “လဖက္” ဟုလည္းေရးထံုးျပဳၾကေလတယ္။
အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီး လဘက္မ်ဳိးေစ့ေပးေသာ ေနရာအထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ အေဆာက္အဦးအတြင္း၌ မင္းႀကီးက လဘက္မ်ဳိးေစ့ ေပးသနားေတာင္မူစဥ္ “တာေမာင္ငြဳိင္း”က လက္တစ္ဖက္တည္းခံယူေနတဲ့ပံု ေက်ာက္ရုပ္ရွိ ထားတယ္။ ပေလာင္ဘာသာႏွင့္ လဘက္ကို “ျမန္း” ရွမ္းဘာသာျဖင့္ “နိမ့္” ဟုေခၚသည္။ အဓိပၸါယ္တူျဖစ္ရာ ဇလုပ္ထဲက မ်ဳိးေစ့ဟုဆိုလိုရင္းျဖစ္ေပတယ္။
ေရႊဖီခ်ိန္ ဦးဦးဖ်ားဖ်ားမွ ရရွိလာေသာ မိုးလြတ္ေလလြတ္ လက္ဖက္ေျခာက္၊ အခ်ဳိေျခာက္၊ လက္ဖက္စိုတို႔ကို အေလာင္းစည္သူမင္းအား ပူေဇာ္သၾကပါတယ္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူ၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ပေလာင္ လူမ်ဳိးမ်ားက လက္ဖက္ကို ေကာင္းမြန္စြာဘဝရပ္တည္ေရးအတြက္ ေျဖရွင္းႏုိင္ခဲသလို လက္ဖက္အထြက္ေကာင္း ေအာင္လည္း အၿမဲတမ္း ပူေဇာ္ပသၾကပါတယ္။
(၂)
လက္ဖက္ဖူးပြင့္ရန္အတြက္ တေပါင္းလေလာက္တြင္ မိုးဦးစၿပီး ရြာသြန္းပါတယ္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ က်မတို႔ဆီမွာ ေျပာေလ့ရွိတာကေတာ့ ေရႊဖီဦးအတြက္ ရြက္ႏုေလးေတြ ဖူးပြင့္ဖို႔ ရြာခ်ေပးသလို ေရႊဖီဦးကို ႀကိဳဆိုတာျဖစ္ပါတယ္။ လက္ဖက္အဖူး အညြန္႔မ်ား မိုးအရွိန္ႏွင့္ ေလအရွိန္ေၾကာင့္ ေဝေဝဆာဆာ ဖူးပြင့္လာပါတယ္။
ေရႊဖီခ်ိန္တြင္မ်ားေသာအားျဖင့္ လက္ဖက္ၿခံပိုင္ရွင္ေတြက လက္ဖက္ေစ်းႏႈန္းမမွီမွာ တေၾကာင္း၊ လက္ဖက္ရင့္သြားမွာ ေၾကာက္တာကတေၾကာင္း လက္ဖက္ခူးကူဖုိ႔ ဗမာျပည္သူမ်ားကို အကူညီေတာင္းပါတယ္။ ေနရာေပါင္းစံု ေဒသေပါင္းစံုပဲ သြားေခၚၾကပါတယ္။ အခ်ဳိ႔ေသာက်ေတာ့ သီေပါရွမ္း၊ ေက်ာက္မဲရွမ္းေတြကို ေခၚပါတယ္။ ေရႊဖီဆိုရင္ က်မတို႔ဆီမွာ ပြဲအစီဆံုးျဖစ္သလို လူေပါင္းစံုနဲ႔စုေပါင္းၿပီး ေနထိုင္ၾကပါတယ္။
(၃)
ကဆုန္လဆိုရင္ ေရႊဖီခ်ိန္ၿပီးခါးနီးျဖစ္ၿပီး လက္ဖက္နည္းနည္းပါးပါးက်န္တာကို ခူးဆြတ္တဲ့အခ်ိန္ ျဖစ္သလို ခါးကန္ကို ႀကိဳဆိုတဲ့အေနနဲ႔ ပိုက္ဆံတတ္ႏုိင္တဲ့ လက္ဖက္ၿခံပိုင္ရွင္ေတြက လက္ဖက္ေပါက္၊ ၿခံရွင္း၊ လက္ဖက္အပင္ ထိပ္ဖ်ားကို ခုတ္ျဖစ္ထားရပါတယ္။ ကဆုန္လကုန္ နယုန္လေလာက္ဆိုရင္ ခါးကန္ခ်ိန္ျပန္ေရာက္လာၿပီ။ မိုးရာသီလည္းျဖစ္တဲ့ ခါးကန္ခ်ိန္ဆိုရင္ ခူးဆြတ္ဖို႔အတြက္ တအိမ္ၿပီးတအိမ္ ကိုယ္နဲ႔ရင္းႏွီးတဲ့သူႏွင့္ လွည့္လွယ္ၿပီး သူတလွည့္ ကိုယ့္တလွည့္ သြားေလ့ရွိပါတယ္။ မိုးရာသီခ်ိန္ျဖစ္ေတာ့ လူေတြေတာ္ေတာ္ေလးနဲ႔ ပင္ပင္ပန္းပန္း လက္ဖက္ခူး ရပါတယ္။ မိုးဘယ္ေလာက္ပဲရြာရြာ လက္ဖက္ကို မျပစ္ထားရက္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔ဆုိေတာ့ ပေလာင္ေတြရဲ့ အသက္ေမြးေက်ာင္းဟာ လက္ဖက္ျဖစ္တယ္ဆုိေတာ့ လက္ဖက္ရွိမွ တျခားေသာ စားေသာက္ကုန္ကို ဝယ္စားႏုိင္ မွာျဖစ္ပါတယ္။ ေပ်ာ္စရာလည္း ေတာ္ေတာ္ေကာင္းပါတယ္။ ေဒသေပၚမွာမူတည္ၿပီး လက္ဖက္ကို ျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။
(၄)
သတင္းကြၽတ္လႏွင့္ တေဆာင္မုန္းလ ေလာက္ဆိုရင္ ခါးကန္ကုန္ခါးနီးခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ဖက္ကုန္ခါးနီးလဲျဖစ္ေတာ့ လက္ဖက္သီးကို စၿပီးခူးဆြတ္တယ္၊ လက္ဖက္ပင္ပ်ဳိးေထာင္တယ္၊ အပင္ေသေနရာမ်ားတြင္ အစားထိုးစိုက္တယ္ အစရွိသည့္တို႔ျပဳလုပ္ေလ့ရိွပါတယ္။ ခူးဆြတ္ၿပီးတဲ့လက္ဖက္သီးကို တစ္လ၊ ႏွစ္လေလာက္ သိုေလွာင္ထားၿပီးမွ အခ်ဳိ႔ေပါင္းေပါက္ၿပီး အပင္ပ်ဳိးကာ ျပန္စိုက္ပါတယ္။ လက္ဖက္ပင္ကို (၃)ႏွစ္ၾကားထားၿပီးမွ လိုအပ္တဲ့ ေနရာတြင္ျပန္လည္အစားထိုးစိုက္ပ်ဳိးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေပးရပါတယ္။ တခ်ဳိ႔မွာ လက္ဖက္ၿခံထဲရွိ လိုအပ္တဲ့ လက္ဖက္ပင္ပါးတဲ့ေနရာကို တေတာင္အနက္နဲ႔ တေပပတ္လည္ဝန္းက်င္ရွိ အက်င္းမ်ားတူးၿပီး မ်ဳိးေစ့ေလး၊ ငါးေစ့ ထည့္ပ်ဳိးၾကၿပီး (၃)ႏွစ္ၾကာ အပင္ေပါက္မ်ားအား အခ်ဳိ႔ႏႈတ္၍ အျခားေနရာတြင္ ျပန္စိုက္မ်ားရွိသလို ျပန္မစိုက္ သူေတြလဲရွိပါတယ္။ ျပန္စိုက္ရာတြင္ အပင္ေပါက္မ်ားကို အေတာ္ေလး ဂရုစိုက္ျပဳစုေပးရပါတယ္။ ၾကမ္းၾကမ္း တမ္းတမ္းလည္း ခူးဆြတ္လို႔မရပါဘူး။
(၅)
နတ္ေတာ္၊ ျပာသိုႏွင့္ တပို႔တြဲလဆိုရင္ လက္ဖက္အရြက္မ်ား အထြက္တိုးေစရန္အတြက္ ေနာက္ထပ္တႀကိမ္ လက္ဖက္ၿခံကိုေပါင္းသင္း၊ ရွင္းလင္းေပးျခင္းကို အျပန္အလွန္ အင္အားသံုးၿပီးေပါက္ထြင္ ရွင္းလင္းေပးရပါတယ္။ ေရႊဖီအလြန္မိုးလက္ဖက္မတိုင္မွီၾကားကာလအတြင္း အပင္ျမင့္နဲ႔ ခူးဆြတ္ရန္ခက္ခဲတဲ့လက္ဖက္ပင္မ်ားကို (၇)ႏွစ္ တႀကိမ္ခ်ဳိင္းၿပီး ေနာက္ထပ္(၃)ႏွစ္ေစာင့္၍ ေကာင္းေကာင္းခူးရပါတယ္။ လက္ဖက္ကို ခူးလြယ္ရန္ျဖစ္သလို အိုေသာ အပင္ကိုျပန္လည္ ႏုပ်ဳိးလာေအာင္လည္းခ်ဳိင္းေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ လက္ဖက္ခုတ္ထိလိုက္လွ်င္ လက္ဖက္အထြက္ ေကာင္းေအာင္ျဖစ္ပါတယ္။
၄င္းရာသီကိုလည္း တႏွစ္ပတ္လံုး လိုအပ္ေသာ ထင္းမ်ားခုတ္ျခင္း၊ အိမ္အေရာက္ လူအားနဲ႔ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏြား၊ ျမင္းအစရွိသည့္တို႔ကို အသံုးျပဳၿပီးသယ္ရပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္ဆိုရင္ လူေတြက ေတာ္ေတာ္ေလးကိုပင္ပန္းတဲ့ ရာသီျဖစ္ပါတယ္။ ဟင္းသီး၊ ဟင္းရြက္ မစိုက္တဲ့အခ်ိန္ျဖစ္သလို အလြန္ေျခာက္ေသြ႔တဲ့ရာသီျဖစ္ပါတယ္၊၊ ဤ ရာသီကို ဝင္ေငြမရွိတဲ့အခ်ိန္လို႔ ပေလာင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ အလြန္ဆင္းရဲေသာအခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။
(၆)
လက္ဖက္ေျခာက္လုပ္ပံုလုပ္နည္း လက္ဖက္လုပ္ပံုလုပ္နည္းမွာ ဦးစြာလက္ဖက္အပင္မွ လက္ဖက္ရြက္မ်ားအား ခူးဆြတ္ရမည္။ ၄င္းအရြက္မ်ားကို ေရေႏြးေငြ႔အသံုးျပဳကာ ေပါင္းေခ်ာင္အတြင္း ထည့္၍ေပါင္းရမည္။ အရြက္မ်ား လိမ္ေစရန္ အဖန္ဓါတ္မ်ားေလ်ာ့ေစရန္အတြက္ လွိမ့္ေပးရမယ္။ ၿပီးေတာ့ အေျခာက္ျဖစ္လာေစရန္အတြက္ ဖ်ာမ်ား ေပၚတြင္ေနလွန္းေပးရမည္။ မနက္မိုးမလင္းခင္ ၅-၆ နာရီတြင္ စလွန္ၿပီးျဖစ္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ ပေလာင္လူမ်ဳိးမ်ားက လက္ဖက္သြားခူးတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ ၄င္းအေျခာက္မ်ားမွ အေကာင္း (အမာ)ႏွင့္အပြ (အရင့္) ေရာေနေသာ လက္ဖက္မ်ားအား သီးသန္႔စီျပန္ခြဲရဦးမယ္။ ၿပီးေတာ့ လက္ဖက္အညြန္႔ စင္းစင္းေလးမ်ားျဖစ္လာရန္အတြက္ ၄င္းအား စကာက်ဲမ်ားျဖင့္ ျပန္ခ်ေပးပါတယ္။
လက္ဖက္ေျခာက္လုပ္ငန္းအား အဓိကအားျဖင့္ ေရႊဖီခ်ိန္တြင္သာ ျပဳလုပ္ၾကၿပီး ခါးကန္ခ်ိန္တြင္ လက္ဖက္စုိ၊ လက္ဖက္ေလွာ္စက္မ်ားျဖင့္ အခ်ဳိေျခာက္ လက္ဖက္သာလွ်င္ ျပဳလုပ္ၾက ပါတယ္။ ပွ်မ္းမွ်အားျဖင့္ လက္ဖက္စို ၃ ပိသာကို လက္ဖက္ေျခာက္ (အဖန္ေသာက္) ျပဳလုပ္လွ်င္ တပိသာ ထြက္ပါတယ္။ ေရႊဖီဦး (သို႔) ေရႊဖီမိုးလြတ္၊ေလလြတ္ လက္ဖက္ေျခာက္ဟာ အေရာင္အဆင္းေတာက္ေျပာင္ျခင္း၊ ေသးငယ္ျခင္း၊ လက္ဖက္ေျခာက္ အရုိးတံကေလးမ်ားေပၚတြင္ ေငြျခည္ေရာင္ေခၚေသာ အျဖဴေရာင္အစင္း ကေလးမ်ားပါျခင္း၊ လက္ဖက္ ရုိးတံကေလးေတြ ခတ္မ်ားမ်ားသာ ပါရွိေသာေၾကာင့္ လက္ႏွင့္ဆုပ္ကိုင္ၾကည့္လွ်င္ ဆူးမ်ားစူး သကဲ့သို႔ရွိၿပီး အျခားအမ်ဳိးအစား လက္ဖက္ေျခာက္မ်ားထက္ အေလးခ်ိန္ပို၍စီးျခင္း၊ ဖ်ဥ္ျခင္းခ်ဳပ္ေသာ အပ္နဖ်ားေပါက္တြင္ ထည့္သြင္းဝင္ေရာက္ေသာ ပုရစ္ဖူးကေလးမ်ားစြာ ရွိသည့္အျပင္ ျဖဴး၊ ေျပာင္၊ မာ၊ ေသး၊ ရသာ ခ်ဥ္ဖန္ေမႊးဟူေသာ ဂုဏ္ရွစ္မ်ဳိးႏွင့္လည္း ျပည့္စံုလွပါတယ္။ အရည္မလင့္ႀကိဳသျဖင့္ကား ဝါက်င့္လွ်ံ ေရႊရည္ႀကံရွိသလို ပ်ားရည္စံ မွ်ရွိပါတယ္။
လက္ဖက္ေျခာက္ကို တဝေသာက္သံုးသူမ်ား အဆိပ္အေတာက္ကို ေျပေစျခင္း အေမာအပန္းကို ေျပေစျခင္း၊ စိတ္ႏွလံုးၾကည္လင္ေစျခင္း၊ ေသြးအားေလအားနည္း ေနသူမ်ားကို ေလအားေသြးအားေကာင္းေစႏိုင္ျခင္း၊ ဆီး ေရာဂါမ်ားကိုလည္း ေပ်ာက္ကင္းေစႏိုင္ျခင္းစတဲ့ အစြမ္းသတၱိမ်ားနဲ႔လည္း ျပည့္စံုပါတယ္။
သႀကၤန္က်ၿပီးေနာက္ ၁၅ ရက္အတြင္းခူး၍ ျပဳလုပ္ေသာ လက္ဖက္ေျခာက္ကို “ေရႊဖီရြက္သား” လို႔ေခၚ တတ္ၾကပါတယ္။ လက္ဖက္ေျခာက္ေကာင္းဆိုလွ်င္ နမ့္ဆန္ၿမဳိ႔နယ္ ေတာင္ေက်ာ္ေက်းရြာႏွင့္ ဟြမ္ဟဲေက်းရြာတြင္ အေကာင္းဆံုးဟု သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။
(၇)
ပေလာင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ လက္ဖက္ေျခာက္ျပဳလုပ္တဲ့အျပင္ လက္ဖက္စိုကိုလည္း ေျမာက္မ်ားစြာ ျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။ လက္ဖက္စိုမ်ားအနက္ နမ့္ဆန္ၿမိဳ႔နယ္ ဇယန္းႀကီးအရပ္မွထြက္ေသာ လက္ဖက္ကိုသာ အေကာင္းဆံုးဟု သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ဇယန္းႀကီးအရပ္မွ ေျမၾသဇာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္တယ္။ ေနေရာင္ျခည္စ၍ ထြက္လွ်က္ထြက္ျခင္း လက္ဖက္ပင္မ်ားအတြက္ လိုအပ္ေသာ အပူရွိန္ကိုလည္း မွန္မွန္ရရွိတယ္။ ရြာခ်ေသာ မိုးေရလည္း လက္ဖက္ပင္မ်ားေအာက္တြင္ ဝပ္မေနဘဲ ေလွ်ာက်သြားေစႏိုင္တဲ့ သဲေျမ၊ ေက်ာ္ကစရစ္ခဲေျမ၊ အခံဓါတ္နဲ႔ အေအးဓါတ္မ်ားရွိပါတယ္။ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ (သို႔) အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာမွ တိုက္ခတ္ေသာ ေလျပင္းမုန္တိုင္း ဒဏ္မ်ားကို မထိခိုက္ႏိုင္ရန္ ေတာင္မ်ားကလည္း ပတ္လည္ဝိုင္း၍ ကာကြယ္ေပးလ်က္ရွိတယ္။ ထိုသို႔ေသာ ပထဝီအေနအထားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဇယန္းႀကီးအရပ္မွ လက္ဖက္မွာ အေကာင္းဆံုးဟု သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။
လက္ဖက္စိုလုပ္နည္းမွာ လက္ဖက္စိုလုပ္နည္းမွာ လက္ဖက္ပင္မွ မႏုမရင့္က်င့္က်င့္။ ငါးေထြးရြက္ လက္ဖက္ရြက္မ်ားကို ခူးယူရပါတယ္။ ခူး၍ေပါင္းၿပီး နယ္ကာေျမက်င္းထဲရွိ ႏွီးႏွင့္ရက္လုပ္ထားေသာ ပုတ္ထဲသို႔ ထည့္ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဂုတ္ႏွိပ္သိပ္ထားကာ ဖ်ာၾကမ္းမ်ားဖံုး အုပ္လ်က္ ေျမဓါတ္ႏွင့္ ႏွပ္ထားရေပသည္။ လက္ဖက္စို ျပဳလုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ အိပ္ေရးအရမ္းပ်က္ပါတယ္။ ည ၈ နာမွ ၁ နာရီအထိ လက္ဖက္ေပါင္း လွိမ့္ေပးရတယ္။ လူအင္အားနဲ႔ လွိမ့္ေပးရတယ္။ ရနံ႔သင္း၍ ဖန္ခ်ဳိအရသာရွိေသာ လက္ဖက္ေျခာက္ႏွင့္ လူတကာလွ်ာလည္ေအာင္ အရသာေကာင္းသည့္ လက္ဖက္စိုမ်ားအားျပဳလုပ္ရသည္မွာ လြယ္ကူသည့္ အလုပ္မဟုတ္ေပ။ ေခတ္မွီဖြံ႔ၿဖဳိးမႈ မရွိေသာေၾကာင့္ လူအင္အားျဖင့္သာ ေနရာတကာ လုပ္ေနရေသာ ပေလာင္လူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ ပင္ပန္းလွပါတယ္။
(၈)
လက္ဖက္ေျခာက္၊ လက္ဖက္စိုမ်ားကို ျမန္မာျပည္အႏွံ႔တြင္ ဆိုင္မ်ားတြင္ တင္ပို႔ေရာင္းခ်ပါတယ္။ အခ်ဳိ႔မွာ မိမိရြာတြင္းရွိ ပေလာင္ပြဲစားမ်ား၊ တရုတ္ပြဲစားမ်ားထံ ေရာင္းခ်ၿပီး တရုတ္နယ္စပ္ရွိ ပေလာင္မ်ားမွာလည္း တရုတ္ျပည္ဘက္သို႔သြား၍ ေရာင္းခ်ၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႔မ်ားေသာအားျဖင့္ ျမန္မာျပည္ေအာက္ပိုင္း၊ အထက္ပိုင္း၊ အလယ္ပိုင္းရွိ လက္ဖက္ကုန္သည္မ်ား ပြဲစားမ်ားက လာေရာက္ ဝယ္ယူသူမ်ားထံ ေရာင္းခ်ပါတယ္။ တခ်ဳိ႔ေငြေၾကး တတ္ႏိုင္သူမ်ား မႏၱေလး၊ ရန္ကုန္၊ ဧရာဝတီတိုင္းတို႔ ဆင္းၿပီးကိုယ္တိုင္ ေရာင္းခ်ပါတယ္။
နိဂုံးခ်ဳပ္ေနနဲ႔- “လက္ဖက္ေကာင္းစားလိုလွ်င္ ပေလာင္ေတာင္တက္ေႏွး” “လက္ဖက္ ေကာင္းစားခ်င္လွ်င္ ပေလာင္ေတာင္တတ္ေနရမယ္” ဟု စကားပံုအရ တင္စားေခၚေဝၚၾကပါတယ္။
မယ္တို႔ပေလာင္ စာအုပ္တြင္ ကိုးကားေရးသားထားပါသည္။
0 comments:
Post a Comment