၂၀၁၁ခုႏွစ္၊ေမလ(၁၂)ရက္ေန႔တြင္ ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပုိင္း၊ တရုတ္ျမန္မာနယ္စပ္ျဖစ္ေသာ ေရႊလီႏွင့္ ဂ်ယ္ေဂါင္ၾကား ဂတ္ပုိက္လုံးႀကီးမ်ားကုိ ကုန္တင္ကားႀကီးမ်ားျဖင့္ ျမန္မာျပည္သုိ႔ စတင္တင္သြင္းေနေၾကာင္းေတြ႔ရွိရသည္။
"က်မတရုတ္-ျမန္မာသြင္းကုန္၊ ပုိ႔ကုန္ဂိတ္ေရာက္ေတာ့ ပုိက္လုံးႀကီးေတြ တင္ထားတဲ့ ကားတစ္စီးႏွင့္ တစ္စီးပုိက္ေတြ လြဲေျပာင္းေနတာေတြ႔တယ္၊ ေမးၾကည့္ေတာ့ ဂတ္ပုိက္ေတြလုိ႔ေျပာတယ္၊ (၄)စီးေတာ့ လြဲေျပာင္းၿပီးၿပီ၊ က်န္(၂)စီးက ေျပာင္းေနတုန္းရွိေသးတယ္၊ အရင္တပတ္ကလည္း ဒါမ်ိဳးပုိက္လုံးႀကီးေတြတင္တဲ့ ကား(၅)စီးျဖတ္သြားတာေတြ႔တယ္" ဟု မ်က္ျမင္သက္ေသတစ္ဦးကေျပာျပခဲ့ပါသည္။
အလားတူဧၿပီလအတြင္းလည္း မူဆယ္နယ္ခံမ်ားက ယခုလုိပုိက္လုံးတင္တဲ့ကားမ်ား မၾကာခဏေတြ႔ရလ်က္ရွိ ေသာ္လည္း ဘာအတြက္ကုိေတာ့ေဒသခံမ်ားက မသိရေၾကာင္းသိရွိရသည္။ ၎ပုိက္လုိက္မ်ားကုိတရုတ္ႏုိင္ငံမွ ျမန္မာသုိ႔ ကားႀကီးမ်ားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ သေဘာၤျဖင့္လည္းေကာင္း နည္းလမ္းအမ်ဳိးမ်ိဳးျဖင့္ သယ္ေဆာင္ေန ၾကာင္းသိရွိရသည္။
ေဒသခံတစ္ဦးလည္း ပုိက္ေတြကို တရုတ္ကေနဒီဘက္ကမ္းသုိ႔ ကားနဲ႔သယ္တယ္။ ၿပီးရင္ ေဒသခံေတြ မသိေအာင္ မုိးကာႀကီးမ်ားအုပ္ျပီးတင္သြင္းေနတာကုိ ျမင္လုိက္ရတယ္ လုိ႔ေျပာျပသြားပါသည္။
ျမန္မာ-တ႐ုတ္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ႏွင့္ေရနံပိုက္လုိင္းသည္ အရႇည္ ၇၉၂ ဒသမ ၅ ကီလိုမီတာပိုက္လုိင္းမ်ား ဆက္ကာ တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းသိရႇိရၿပီး ၎ပိုက္လုိင္းစီမံကိန္းကိုရခုိင္ျပည္နယ္၊ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕မွ စတင္ကာ မေကြးတုိင္း၊ မႏၲေလးတုိင္းႏႇင့္ ရႇမ္းျပည္နယ္တို႔ကို ျဖတ္သန္း၍ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံယူနန္ျပည္နယ္ ကူမင္းၿမိဳ႕ အထိသြယ္တန္း မည္ျဖစ္သည္။
ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပုိင္းတြင္ ျဖတ္သန္းသြားမည့္ ဂတ္ပုိက္လုိင္းသည္ တအာင္းေဒသအတြင္းရွိ ေရႊလီအမွတ္(၁) ဓါတ္အားလုိင္းအတုိင္းတည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရၿပီး ယခင္ေရႊလီေရအားလွ်ပ္စစ္ေၾကာင့္ ေဒသခံျပည္ သူမ်ား၏လယ္ယာသိမ္းေျမသိမ္းဆည္းမွဳမ်ား၊ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ဳိးေဖာက္မွဳမ်ားစသည့္အေျခအေနမ်ားႏွင့္ ရင္ဆုိင္ခဲ့ရ ေၾကာင္း တအာင္းေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ လူငယ္မ်ားထုတ္ျပန္သည့္ စစ္ဖိနပ္ေအာက္ကေရႊလီ(Under the Boot) အစီအရင္ခံတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။
0 comments:
Post a Comment