DEMONSTRATING ABOUT THE TA'ANG PEOPLE AND TA'ANG LAND

ရံပ္ရုိ;ငုိ;အူန္းစာၿခိဴ၀္းႏွာမ္းအဲတအာင္းေတာ္န္းေခွ်းနာ္

Sunday, January 16, 2011

ပေလာင္လူမ်ိဳးတို႕၏ ရိုးရာဓေလ့ထံုးစံ

ပေလာင္ရပ္ရြာတို႔၏ ေနထိုင္ပံု
ပေလာင္လူမ်ဳိးတို႔သည္ မိသားစု အိမ္ေထာင္စုမ်ား အေဆာက္အဦးတခုတည္းတြင္ စုေပါင္းေနထိုင္ေလ့ရွိသည္။ တခ်ဳိ႕ေသာ ပေလာင္လူမ်ဳိးတို႔သည္ အိမ္လ်ားႀကီး ေဆာက္ၿပီး အိမ္ေထာင္စုေပါင္း ၄-၅အိမ္ေထာင္စုမွ ၁၂အိမ္ေထာင္စုအထိ တစည္းတလံုးတည္ိစုေပါင္းေနထုိင္ၾကပါသည္။ ဤတြင္ မိသားစု၀င္မ်ားအားလံုး စည္းလံုးျခင္းကို ျပသျခင္းလည္းျဖစ္ပါသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ပေလာင္လူမ်ဳိးတို႔ ေအးခ်မ္းတည္ၾကည္ေသာ ေတာင္ေပၚေနရာတြင္ ေနထိုင္ေလ့ရွိပါသည္။

တခ်ဳိ႔ေသာ ရြာတြင္ ေခတ္မွီ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အဆင္ေျပေသာ မိသားစုျဖစ္၍ ေသာ္လည္္းေကာင္း၊ သူမိသားစု ကိုယ္မိသားစု လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနလိုစိတ္ေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း တအိမ္လွ်င္ တမိသားစုျဖင့္ သီးျခားေနထိုင္ေလ့ရွိသည္။

အိမ္တအိမ္တြင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဖခင္က အိမ္ေထာင္ဦးစီးျဖစ္ပါသည္။ အိမ္ေထာင္စုေပါင္းအားလုံးေနေသာ အိမ္ၾကီးတခုလံုးအား အသက္အရြယ္ အၾကီးဆံုး၊ ၀ါအရင့္ဆံုး ေယာက်္ားႀကီး အႀကီးအကဲအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ သည္။
ရြာ၏ တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ ရြာဥကၠဌကို အမ်ဳိးသားမ်ားျဖင့္ ခန္႔အပ္ေလ့ရွိၿပီး ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ အျပည့္အ၀ ေပးထားပါသည္။  အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို ရပ္ရြာ၏ သာေရး၊ နာေရးေလာက္တြင္ ပါ၀င္ေလ့ရွိပါသည္

အေမြဆက္ခံခြင့္

ပေလာင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ မိဘ၏ အရိုက္အရာကို သားအႀကီးဆံုးက ဆက္ခံပိုင္ခြင့္ရွိပါသည္။ တျခားေသာ လက္ဖက္ၿခံ၊ ေတာင္ယာ၊ လယ္ယာတို႔ကို ညီတို႔ကို ခြဲေ၀ေပးေလ့ရွိသည္။

တခ်ဳိ႕ေသာ ၿမိဳ႕နယ္တြင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ သားအငယ္ဆံုးကို မိဘအရိုက္အရာ ဆက္ခံခြင့္ေပးထားပါသည္။ သားအႀကီးဆံုးက အရင္အိမ္ေထာင္က်ၿပီး အိုးခြဲေပးထားေလ့ရွိပါသည္။ တခ်ဳိ႕ေသာ ေခတ္ပညာတတ္ေသာ မိဘမ်ားက သမီး မိန္းကေလးမ်ားကို သားေယာက်္ားႏွင့္ တန္းတူ အေမြးခြဲေပးပါသည္။

တခ်ဳိ႕ေသာရြာတြင္ “သားကိုသခင္ လင္မယားကို ဘုရား” ဆိုတဲ့ စကားပံုအတိုင္း သားကို ကိုးကြယ္၊ လင္ကို ကုိးကြယ္ၿပီး သမီး မိန္းကေလးမ်ားကို လံုး၀ အေမြးခြဲေ၀ေပးေလ့မရွိပါ။ သမီး မိန္းကေလးသာမက ကိုယ့္ေမြးထားေသာ ေမြးမိခင္ပါ အေမြးရပိုင္ခြင့္မရွိေခ်။ ဥပမာ မိသားစု တစုသည္ သမီးမိန္းကေလးမ်ားျဖင့္ ေမြးထားၿပီး အေဖက အေမထက္ေစာစြာ ေသဆံုးလွ်င္ အေမြးမ်ားကို အေဖဘက္ အမ်ဳိးေတာ္စပ္သူ ဦးႀကီး၊ ဦးေလးတို႔ကို အေမြးထိန္းသိမ္းထားပိုင္ခြင့္ရွိပါသည္။

အပ်ဳိ၊ လူပ်ဳိ ဘိသိက္သြန္းျခင္း

နမ့္ဆန္ၿမိဳ႕နယ္ အေနာက္ကင္းႏွင့္ ဇယန္းႀကီးတို႔တြင္ ေရွးအခါက အမ်ဳိးသမီး၊ အမ်ဳိးသား ၁၁-၁၂ႏွစ္ခန္႔ အပ်ဳိ၊ လူပ်ဳိေဘာင္၀င္စျပဳလာလွ်င္ ရပ္ရြာရွိ ဇရပ္တေဆာင္တြင္ စုေ၀း၍ အပ်ဳိးႀကီး၊ လူပ်ဳိႀကီးမ်ားက ဦးေဆာင္ကာ ဘိသိက္သြန္းေလ့ရွိၾကသည္။ ဘိသိက္သြန္းျခင္းမွာ အပ်ဳိ၊ လူပ်ဳိအဖြဲ႔ စာရင္း၀င္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္း တမ်ဳိးပင္ျဖစ္ေပသည္။

ထိုအခ်ိန္အခါမွစ၍ ရပ္ရြာအတြင္းရွိ အပ်ဳိ၊ လူပ်ဳိမ်ားမွာ အစည္းအရံုးတြင္ သေဘာမ်ဳိးျဖစ္သြားၿပီး သာေရး၊ နာေရး ကိစၥေပၚလွ်င္ စုေပါင္းလုပ္ကိုင္ေလ့ရွိၾကသည္။ ဥပမာ အပ်ဳိမ်ားက လက္ဖက္ရည္အိုးလွဴလွ်င္ လူပ်ဳိမ်ားက ပန္းကန္မ်ားလွဴၾကသည္။ အပ်ဳိ၊ လူပ်ဳိမ်ား စုေပါင္း ေကာင္းမႈျဖစ္သည့္ အပ်ဳိ၊ လူပ်ဳိ ဘုရားကို ယခုတုိင္ ယခုတုိင္ ဇယန္းႀကီးရြာ ေတာင္ကုန္းေပၚတါင္ ေတြ႔ႏုိင္ေပသည္။

အပ်ဳိ၊ လူပ်ဳိ ဘိသိက္သြန္းသည့္စံနစ္ကို ယခုအခါ အခ်ဳိ႕က ဖ်က္လိုၾကေပသည္။ သို႔ေသာ္ လံုး၀ မေအာင္ျမင္ေသးေပ။ အပ်ဳိ၊ လူပ်ဳိမ်ားကို အသင္းသေဘာမ်ဳိး စုေပါင္းဖြဲ႔စည္းထားျခင္းျဖင့္ စည္းရံုးမႈ အလိုအေလ်ာက္ ရရွိလာႏုိင္ေပသည္။ အခ်င္းခ်င္းလည္း စည္းေစာင့္ၾကသည့္အတြက္ ေျပာပေလာက္သည့္ မွားယြင္းမႈမ်ဳိး မေတြ႔ရေပ။
မယ္တို႔ပေလာင္စာအုပ္မွ ကိုးကားၿပီး ေရးသားထားပါသည္။

လူပ်ဳိလွည့္ရေသာည

ပေလာင္လူမ်ဳိးတို႔သည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေခတ္မွီေသာ စာေပစာယူ စနစ္ က်င့္သံုးျခင္း အလြန္နည္းပါးသည္။  လူပ်ဳိမ်ားသည္ အပ်ဳိအိမ္တြင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အိမ္ေပၚတက္၍ စကားေျပာခြင့္ရွိပါသည္။ မိဘမ်ားသည္ နားလည္မႈ ေပးၿပီး အခ်ိန္အေစာႀကီး အိပ္ေလ့ရွိၿပီး ေရွာင္ေပးထားပါသည္။

တခါတေလ လူပ်ဳိ (၃-၅)ေယာက္ အထိ အပ်ဳိအိမ္ကို လာေရာက္ခြင့္ရွိပါသည္။ ပထမဦးဆံုးေရာက္ရွိလာေသာ လူပ်ဳိသည္ အပ်ဳိမေလးႏွင့္ ပထမ ဦးဆံုးစကား ေျပာပိုင္ခြင့္ရွိပါသည္။ အစဥ္လုိက္အတုိင္း စကားေျပာရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ေသာ လူပ်ဳိမ်ားသည္ တျခားေသာ လူပ်ဳိကို ငဲ့တဲ့အေနနဲ႔ နာရီပိုင္းအနည္းငယ္သား စကားေျပာၿပီး ထျပန္သြားတတ္သည္။ တခ်ဳိ႕ေသာ လူပ်ဳိသည္ ညစ္ပတ္ၿပီး ကိုယ့္သူငယ္ခ်င္းကို အလွည့္မေပးခ်င္၍ သူတစ္ေယာက္ထဲ အခ်ိန္အၾကာႀကီး ထိုင္ေျပာေလ့ရွိပါသည္။

စကားေျပာသည့္အခါတြင္ အပ်ဳိမ်ားက တခါတေလ ညေနစား မစားေသးဘဲ လူပ်ဳိမ်ားက ေရာက္ခ်တတ္ပါသည္။ အဖိတ္၊ ဥပုဒ္ေန႔ညဆုိလွ်င္ အခ်ိန္ကို ပို၍ ထုိင္ေျပာေလ့ရွိပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ အဖိတ္၊ ဥပုဒ္တြင္ွ အလုပ္နားေလ့ရွိပါသည္။ မိုးလင္းေပါက္အထိ ထုိင္တတ္ပါသည္။ တခ်ဳိ႕ေသာ အပ်ဳိေလးမ်ားသည္ မနက္မိုးလင္း တာနဲ႔ မအိပ္ဘဲ ထမင္းဟင္း တခါထဲ ခ်က္ထားပါသည္။

တခ်ဳိ႔ေသာ မိဘမ်ားသည္ သားသမီးကို နားလည္ၿပီး ဘာမွ မေျပာဘဲ စကား ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္ေပး ေျပာပါသည္။ တခ်ဳိ႕ေသာ မိဘမ်ားသည္ လူပ်ဳိကို သိပ္ၿပီး သေဘာမက်ဘူးဆုိရင္ လံုး၀ မေရွာင္ေပးေပ။ သမီးမိန္းကေလးႏွင့္အတူ လူပ်ဳိႏွင့္ ၀ုိင္းဖြဲ႕၍ စကားထုိင္ေျပာပါသည္။

စကားေျပာသည့္ေနရာတြင္ ပေလာင္အိမ္သည္ မီးပံု၀ုိင္းတခု အိမ္တိုင္းလိုလို ရွိထားပါသည္။ မီးပံု၀ုိင္းတြင္ ထိုင္ၿပီး စကားေျပာရပါသည္။ ေခ်ာင္ႀကိဳ ေခ်ာင္ၾကားတြင္ စကားေျပာခြင့္မရွိေပ။ စကားေျပာရင္ အခါရည္ၾကမ္းကို ေသာက္တတ္သလို တခါတေလ ကြမ္း၊ေဆးစားတတ္ေသာ အမ်ဳိးသားရွိလွ်င္ ကြမ္း၊ေဆးႏွင့္ ဧည့္ခံထားပါသည္။

လူပ်ဳိလွည့္နည္းမွာ တေနရာႏွင့္ တေနရာ မတူၾကေပ။  လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ေက်ာ္တုန္းကဆုိရင္ လူပ်ဳိမ်ားက (၄-၅)ေယာက္လာၿပီးဆုိလွ်င္ တခ်ဳိ႕ေသာ လူပ်ဳိမ်ားက အက်င့္ပုတ္ၿပီး အပ်ဳိအိမ္ ေလွကား (သို႔) ပစၥည္းတခုခု ယူသြားေလ့ရွိပါသည္။ မိဘမ်ားက ေတာင္းပန္ၿပီး ပစၥည္းကို သြားယူရပါသည္။ အေပါက္ႏွင့္ စကားေျပာဓေလ့လည္းရွိပါသည္။ အခုေတာ့ အေပါက္ႏွင့္ စကားေျပာေသာ ဓေလ့တြင္ တျဖည္းျဖည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားပါသည္။

သတို႔သမီးခိုးယူနည္း
ႏွစ္ဘက္မိဘ မည္မွ်ပင္ သေဘာက်ေစကာမူ၊ မဂၤလာမေဆာင္မီ သတို႔သမီးကို သတို႔သားက ပဌမ ခုိးယူရေသာ ထံုစံရွိသည္။ သတို႔သမီး ခုိးယူနည္းမ်ာ သတို႔သားကိုယ္တုိင္သြား၍ မခုိးရဘဲ၊ သတိုးသားႏွင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီးသူ ကာလသား၊ ကာလသမီး (၄-၅) ေယာက်္ကို လြတ္ၿပီး ခိုးယူရသည္။ သတို႔သမီးသည္ ခ်စ္သူ သတို႔သားေနာက္သို႔ လုိက္ရန္ အသင့္ျဖစ္ေသာအခါ မိဘမာ်းအား အသိေပးသည့္အေနျဖင့္ ျခင္းကေလးတခုအတြင္း “တြယ္” ကြမ္းသီးေတာင့္ ကြမ္းစားေဆး (ဓါးလွီးေဆး) ရွားေစးႏွင့္ ကြမ္းသီးစိတ္ အနည္းငယ္ကို ထည့္ၿပီး မိဘ (သို႔) အုပ္ထိန္းသူတဦးဦး အိပ္ရာမွ ႏိုးလွ်င္ ခ်က္ျခင္းေတြ႔ျမင္ေလာက္သည့္ ေနရာတြင္ ခ်ထားေလ့ရွိသည္။ ၄င္းျခင္းကေလးႏွင့္အတူ မိဘႏွစ္ပါးအား ကန္ေတာ့ပန္းအျဖစ္ ပန္းတမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ သတို႔သား၏ အင္အားအေလ်ာက္ မိဘကို ကန္ေတာ့ေၾကးေငြအျဖစ္ ပူးတြဲခ်ထားေလ့ရွိၾကပါသည္။ ထိုသို႔ခ်ထားၿပီး လာေရာက္ခိုးသူကာလသား ကာလသမီးႏွင့္ သတို႔အိမ္သို႔ လိုက္သြားရရိုး ထံုစံရွိေပသည္။

(ပေလာင္ေက်းလက္ေဒသ၌ အပ်ဳိတုိင္းလိုလို ျခင္းၾကားငယ္ကေလးမ်ားကို ေဆာင္ထားေလ့ရွိၾကသည္။ ၄င္းျခင္းကေလးမ်ားကို ျမက္တမ်ဳိးျဖင္ည ေန႔ေကာင္းရက္သာတြင္ ရက္လုပ္ေလ့ရွိသည္။ အရြယ္မွာ လက္သန္းခန္႔ ရွည္းလ်ားလ်ားျဖစ္သည္။)

သတို႔သမီး ေရာက္လာေသာ္လည္း သတို႔သားက ဆုိင္ရံုသာဆုိင္ၿပီး မပို္င္ေသးေပ။ သတို႔သမီးက ခိုးေပးသူ အပ်ဳိေဖာ္မ်ားႏွင့္အတူ အခန္းတခန္းမွာ အိပ္ရၿပီး သတို႔သားက ခိုးေပးသူ လူပ်ဳိေပးမ်ားႏွင့္အတူ အျပင္ခန္းမ် အိပ္ရသည္။ သတို႔သမီး လူႀကီးမိဘမ်ား အိပ္ရာမွ ႏုိးေသာအခါ၊ ျခင္းၾကားရွည္ကေလးႏွင့္ ပန္း၊ ေငြတို႔ကို ေတြ႕ျမင္လွ်င္ မိမိတို႔သမီး ခ်စ္သူေနာက္ လုိက္သြားေၾကာင္းကိုသိၾကသည္။

အကယ္၍ ၄င္းပစၥည္းမ်ား မေတြ႔လွ်င္ မိမိတို႔သမီးအား မသူေတာ္ အဓမၼသား လူဆိုးမ်ားေခၚေဆာင္သြားေလမည္လား (သို႔) ေတာရဲက်ားသစ္မ်ား ခ်ီေဆာင္သြားေလသလားဟု စိုးရိမ္မကာင္းျဖစ္ကာ ဆုိင္ရာ အႀကီးအကဲတို႔ကို တုိင္ၾကားျခင္းျပဳၾကသည္ ဆုိင္ရာတို႔ကလည္းလူေပ်ာက္ကို ရွာေဖြၾကရသည္။

သတိုသားအိမ္တြင္ လူပ်ဳိ၊ အပ်ဳိတို႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးႏွင့္ စုရံုးစားေသာက္ေနၾကသည္မွာ အလွဴကေလး သဖြယ္ျဖစ္ေန၏။ သတို႔သားႏွင့္ သတိုးသမီးတို႔အား အုပ္ထိန္းသူ လူႀကီးမိဘမ်ား စံုရာေရွ႕တြင္ လက္ထပ္ထိမ္းျမာ္းေပးမႈ မရွိေသးေသာေၾကာင့္ ျမင္ရံုသာျမင္ရ မၾကင္ရတဲ့ဘ၀ႏွင့္ပင္ ေနရေသးသည္။

သတို႔သမီး မိဘမ်ားက တရက္၊ ႏွစ္ရက္ၾကာေသာအခါ သတို႔သမီးကို ျပန္၍ေခၚသြားၾကသည္။ သတို႔သားဘက္မွ အေဖာ္မ်ားကလည္း ဒုတိယႀကိမ္ ျပန္၍ ခိုးယူရျပန္သည္။ သတို႔သမီးဘက္ကလည္း တရက္၊ ႏွစ္ရက္ၾကာလွ်င္ ျပန္ေခၚၾကျပန္သည္။ သတို႔သားဘက္ကလည္း တတိယအႀကိမ္ ျပန္ခိုးယူရျပန္သည္။ ဒုတိယ၊ တတိယ ခိုးယူေသာအႀကိမ္မ်ား၌ ျခင္းၾကားရွည္ကေလးႏွင့္ ပန္း၊ ေငြတုိ႔ကို မထားရေတာ့ေပ။
သတို႔သမီးဘက္က အႀကိမ္ႀကိမ္ျပန္ေခၚယူၾကသည္မွာ သတို႔သားႏွင့္ သေဘာမတူ၍ မဟုတ္ေပ။ မိမိတို႔သမီးကေလးကို ခ်စ္လြန္းလွ၍ အိမ္ေထာင္မျပဳေစလိုေသးေသာ သေဘာရသည္ဟု အယူအၾကသည္။ ဤဓေလ့ထံုးတမ္းမွာ ၿမိဳ႕ႀကီးအရပ္ႀကီးမ်ား၌ ပေပ်ာက္လုနီးၿပီးဟု ဆိုၾကသည္။

သံုးႀကိမ္ေလာက္ အျပန္လွန္ခိုးယူၿပီးမွ “ တာက်ဳိက္” မဂၤလာေဆာင္အခမ္းအနားေခါင္းေဆာင္လုပ္သူကို သတို႔သမီးကေလး မိဘမ်ားထံလြတ္ၿပီး မဂၤလာေဆာင္ႏွင္းရန္ ကိစၥ စီမံၾကရသည္။ သတို႔သမီး မိဘမ်ားက သတို႔သား အဆင့္အတန္း၊ မ်ဳိးရိုး၊ ဂုဏ္သိကၡာ၊ အေျခအေနကို ၾကည့္ၿပီး သင့္ေတာ္ေသာ ခန္း၀င္ပစၥည္းမ်ားကို တင္ေစသည္။

တန္ေဆာင္မုန္းလ၊ တပို႔တြဲလ၊ တေပါင္းလ၊ နယုန္လ၊ ေလးလကိုသာ လက္ထပ္ မဂၤလာေဆာင္ျပဳေကာင္းေသာ လအျဖစ္သတ္မွတ္ထားၾကသည္။ က်န္ ၈ လကို ေရွာင္ၾကဥ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ အေရးႀကီးသလို၊ အေၾကာင္းေပၚလောသာ္လ ေလာကီပညာ ကၽြမ္းက်င္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက အေသးစိတ္ ေန႔ေကာင္းရက္သာ အခ်ိန္ မဂၤလာကို စီစစ္ေရြးထုတ္ကာ လက္ထပ္ေပးတတ္ၾကေပသည္။
မယ္တို႔ပေလာင္စာအုပ္မွ ကိုးကားၿပီး ေရးသားထားပါသည္။

ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္ႏွင့္ မီးဖြားခ်ိန္

ကိုယ္၀န္ေဆာင္အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ျဖစ္လွ်င္ ေရွာင္ရမည့္ အခ်က္ရွိပါသည္။ အ၀င္ထြက္ တခါးေပါက္တြင္ လံုး၀ မထိုင္ရပါ။ အေလးပင္ မသယ္ရ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ သူမ်ားႏုိင္ငံက မီးမဖြားမီ (၃)လအတြင္း ဦးေႏွာက္ကို အနားေပး၊ ကိုယ္၀န္ကို ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔အတြက္ ခြင့္(၃)လ ယူထားပါသည္။

သို႔ေသာ္ ပေလာင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ မေမြးမခ်င္း အလုပ္ကို ပင္ပင္ပန္းပန္း အလုပ္လုပ္ရပါသည္။

မီးဖြားၿပီးတဲ့အခ်ိန္ဆိုရင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ပေလာင္ေဒသတြင္ အရပ္လက္သည္ႏွင့္ မီးဖြားးရပါသည္။ ၿမိဳ႕ႏွင့္နီးကပ္ၿပီး စီးပါြးေရးအဆင္ေျပေသာ မိသားစုေလာက္တြင္ ေဆးရံုးသို႔ သြားဖြားပါသည္။ တခ်ဳိ႕ေသာ အမ်ဳိးသမီးသည္ မီးဖြားခါးနီးတြင္ အလုပ္သြားလုပ္၍ ေတာင္ယာ၊ လက္ဖက္ၿခံတို႔ ကေလးေမြးလိုက္ပါသည္။ မီးဖြားသည့္ အခ်ိန္တြင္ ကေလးႏွင့္ေယာက်္ားေလး လံုး၀ ၀င္ၾကည့္ခြင့္မရွိေပ။ ပေလာင္အိမ္တြင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ မီးတြင္း၀ုိင္းရွိပါသည္။ မီးဖြားသည့္ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ျဖစ္လွ်င္ ပူေသာအရာသီျဖစ္ျဖစ္ မီးတြင္းနား ၄၅ရက္ အထိ ေနေပးရပါသည္။ (၇) မျပည့္မခ်င္း တျခားေသာ ေဆြမ်ဳိးအိမ္သို႔ သြားလည္ခြင့္မရွိပါ။ တခ်ဳိ႕ အဆင္မေျပေသာ မိသားစုသည္ မီးဖြားၿပီး ၁၅-၂၀ရက္တြင္ မီးတြင္းမွ ထြက္၍ အလုပ္လုပ္ရသည္။ မီးဖြားေပးေသာ အရပ္လက္သည္ကို လက္ေဆးခ ေစနာရွိသေလာက္ ပိုက္ဆံထည့္ၿပီး ကင္းပြန္ရည္ႏွင့္ ဆပ္ျပာေမႊးကို ပူေဇာ္ေပးေလ့ရွိပါသည္။

0 comments:

ေကာ္န္းတအာင္းအူေခွ်း

 
Powered by Blogger